FORUM Renaultbiler

Du er ikke logget inn. Du har begrensede rettigheter som gjest og det anbefales at du logger inn eller registrerer deg som bruker.

Annonseringer

Det er nå ryddet litt i utfordringer med norske tegnsett etter at serverleverandøren vår oppdaterte programvare versjon for litt siden.
Opplever du kråketegn i signaturen din eller annet, så prøv å rediger inn bokstavene på nytt, deretter lagre
 Lesere akkurat nå: 1 Gjest

#1 29/12 2016 01:22:44

mulig_møre_espace
Registrert Bruker

Renault Espace IV 2.2 dCi (2003) - Bremseskive bak - montering

Skal montere nye bremseskiver bak på samme Espace som jeg tidligere her spurte om montering av bremseklossene. Men lurer på om det er smart eller ikke å smøre et tynt lag med rusthindrende aluminiums- eller kopperpasta, evt. molybdenfett eller lignende på akslingen der bremseskiven (hjullageret) er skyvd inn på?

Det er kun for å forhindre rust jeg vurderer dette, for lagerhuset skal jo ikke bevege seg mot akslingen. Men lurer på om det allikevel kan komme til å gjøre det (om jeg smører på pasta/fett), selv om jeg tviler, i og med at sentermutteren som holder hjullageret på plass skal strammes opp med 280 Nm. Noen som vet sikkert hva som er det beste å gjøre?

Bildet av akslingen er vedlagt.

Sist endret av mulig_mre_espace (29/12 2016 01:26:17)

Lagrede Bilder

Avlogget

Logg inn - fullstendige diskusjoner er kun tilgjengelig for registrerte brukere

Begrenset adgang
Du må være innlogget for å lese mer - Det finnes 6 innlegg til i denne tråden
 Lesere akkurat nå: 1 Gjest

Forum-bunn

Forumet er basert på en versjon fra PunBB