FORUM Renaultbiler

Du er ikke logget inn. Du har begrensede rettigheter som gjest og det anbefales at du logger inn eller registrerer deg som bruker.

Annonseringer

Det er nå ryddet litt i utfordringer med norske tegnsett etter at serverleverandøren vår oppdaterte programvare versjon for litt siden.
Opplever du kråketegn i signaturen din eller annet, så prøv å rediger inn bokstavene på nytt, deretter lagre
 Lesere akkurat nå: 1 Gjest

#1 13/02 2017 00:24:53

mulig_møre_espace
Registrert Bruker

Renault Espace IV 2.2 dCi (2003) - tilleggsvarmer fungerer ikke.

Har tilleggsvarmer (dieselvarmer) på Espace'n som fungerte fint inn til for et par-tre vintre siden. Uten tilleggsvarmeren blir motoren i kaldt vær utrolig treigt varm, faktisk så treigt varm at jeg har begynte å mistenke at termostaten ikke lukker som den skal når motoren er kald. Tenkte derfor at det hvertfall var på tide å prøve å få tilleggsvarmeren til å fungere igjen, for se om motoren fortsatt er treig å få varm.

Diagnoseapparatet mitt (Foxwell) rapporterer feilkoden "DF004 - COMBUSTION AIR FAN - Open circuit, noe som jeg tolker som at det ikke går strøm til tilleggsvarmeren. Om man kikker litt nærmere på detaljene i diagnosen, rapporterer diagnoseapparatet om 0V til tilleggsvarmeren. Jeg antar derfor at det kan være en sprengt sikring som kan være problemet (uvisst av hvilken grunn den er sprengt).

MEN, Renault har i sin visdom verken i instruksjonsboka eller på lokket til sikringsboksen i motorrommet etterlatt seg noen oversikt over hvilke sikringer som er til hva. For sikringene i sikringsboksen som finnes inne i dashbordets venstre hjørne finnes det en oversikt i instruksjonsboken, men ingen av sikringene tyder på å ha noe med tilleggsvarmeren å gjøre.

Jeg kan selvfølgelig bare begynne å plukke ut å sjekke en og en sikring i sikringsboksen i motorrommet, men det beste hadde jo vært å vite hvilken sikring som er den rette. Jeg har søkt ganske mye rundt på nettet uten å klare å finne et diagram/oversikt over sikringsboksen i motorrommet, og lurte derfor på om noen her har oversikt over dette?

Forøvrig har jeg heller ikke etter en rask kikk klart å lokalisere hvor tilleggsvarmeren er plassert, i og med at den ikke lager noe lyd. Mulig det er noen her som vet dette, og kan sette meg på sporet? Å finne ut av hvilken sikring som eventuelt er sprengt er en ting, men det kan jo være en grunn til at sikringen er sprengt, for eksempel at viften er blokkert på et eller annet vis.

Sist endret av mulig_mre_espace (13/02 2017 00:38:56)

Avlogget

Logg inn - fullstendige diskusjoner er kun tilgjengelig for registrerte brukere

Begrenset adgang
Du må være innlogget for å lese mer - Det finnes 1 innlegg til i denne tråden
 Lesere akkurat nå: 1 Gjest

Forum-bunn

Forumet er basert på en versjon fra PunBB